Instytut Badań w Oświacie

58 555 73 00
Szkolenia zamknięte

Kontakt w sprawie szkoleń zamkniętych:

Ośrodek Szkoleniowy Instytutu oferuje szeroki zakres tematyczny szkoleń. Nasi eksperci (praktycy z wieloletnim doświadczeniem w pracy w oświacie) są w stanie zrealizować je praktycznie w dowolnym, uzgodnionym z Państwem terminie i miejscu w kraju (w formule stacjonarnej lub zdalnej - jako warsztat lub webinar).

Szkolenia zgodne z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025/2026:

  • Ocena funkcjonalna ucznia z wykorzystaniem narzędzi KSzOF i ICF w planowaniu pracy edukacyjno-terapeutycznej
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w pracy nauczyciela
  • Bezpieczne poruszanie się w sieci. Jak rozpoznać medialne zagrożenia w internecie dla nauczyciela, dzieci i młodzieży
  • Chcesz mieć rację czy relację - czyli o porozumieniu bez przemocy w budowaniu współpracy z rodzicami
  • Diagnoza i ocena funkcjonalna
  • Dobrostan uczniów. Jak budować odporność psychiczną u dzieci i młodzieży?
  • Izolacja społeczna, F.O.M.O. oraz przemoc rówieśnicza w zaburzeniach neurorozwojowych, czyli o stanach lękowych w przedszkolu, szkole i placówkach wychowawczych. Profilaktyka, interwencja a przeciwdziałanie
  • Jak budować przymierze z rodzicami w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży? Szkolenie warsztatowe w oparciu o praktyczne przykłady
  • Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej
  • Lepiej wcześniej niż później - profilaktyka przemocy rówieśniczej
  • Metody aktywizujące w dydaktyce
  • Ocenianie kształtujące i skuteczna informacja zwrotna
  • Praca metodą projektu
  • Profilaktyka przemocy rówieśniczej w aspekcie rozwojowym i rola wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży w kryzysie
  • Promowanie oceniania kształtującego w celu wzmacniania poczucia sprawczości i budowania zaangażowania wśród uczniów i uczennic
  • Przyjazna i bezpieczna szkoła. Jak zapobiegać przemocy i wykluczeniu w klasie/ szkole?
  • Rozpoznawanie i wsparcie problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży
  • Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole (4 K - kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja, kooperacja)
  • Standardy Ochrony Małoletnich w praktyce
  • Stop przemocy rówieśniczej - metoda "wspólnej sprawy" i metoda "bez obwiniania" jako element reagowania na przemoc wśród uczniów i uczennic
  • Środowisko szkolne sprzyjające uczeniu się- jak pomóc uczniom się uczyć. Rola mnemotechnik w zapamiętywaniu i uczeniu się treści szkolnych
  • Uczeń agresywny
  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami w szkole - zadania nauczyciela
  • Wsparcie zdrowia psychicznego uczniów
  • Wspieranie aktywności poznawczej i poczucie sprawczości ucznia - jak wzmacniać samodzielnośc i zaangażowanie uczniów i uczennic?
  • Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i stresowi w pracy
  • Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Jak wspierać uczniów i uczennice w ich codziennym funkcjonowaniu?


Inne:

  • Asertywny nauczyciel - jak troszcząc się o siebie troszczyć się o innych
  • Bezpieczeństwo uczniów w szkole – zadania i obowiązki oraz odpowiedzialność dyrektora i nauczyciela, procedury w sytuacjach kryzysowych
  • Coaching w szkole. Co naprawdę zależy od ciebie?
  • Depresja u dzieci i młodzieży. Kiedy i jak reagować? Na co zwrócić uwagę? Jak wspierać ucznia z depresją? Praktyczny poradnik dla nauczyciela
  • Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? Metoda konstrukcyjnej konfrontacji
  • Jak zadbać o siebie i rozmówcę w trakcie trudnej rozmowy - skuteczne techniki komunikacyjne
  • Kinoterapia - wykorzystanie filmów fabularnych na lekcjach wychowawczych
  • Marketingowe spojrzenie na szkołę, czyli promocja szkoły, budowanie wizerunku, co wpływa na nabór?
  • Mindset - jak nauczyciele mogą wpływać na motywację i samoregulację uczniów
  • Neurodydaktyka - wymysł marketingowy czy nowy horyzont dydaktyki?
  • Nie taki stres straszny. Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem
  • Nowoczesne metody aktywizujące
  • Profilaktyka e-uzależnień - czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób o nią właściwie zadbać?
  • Samoregulacja emocjonalna i mindfulnes w pracy nauczyciela
  • Standardy ochrony małoletnich - analiza przepisów prawa oraz działania w praktyce szkolnej
  • Trudny rodzic - jak zamieniać walkę we współpracę?
  • Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - przygotowanie WOPFU iPETU, zgodnie z przepisami prawa oświatowego
  • Wychowanie w aspekcie metody Pozytywnej Dyscypliny
  • Wykorzystanie metody Dialogu Motywującego we współpracy z uczniem, rodzicem i grupą


Jeżeli będą Państwo zainteresowani naszą ofertą prosimy o przesłanie wstępnego zapytania o szkolenie (za pomocą poniższego przycisku lub na adres e-mail). Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem w celu uzgodnienia szczegółów organizacyjnych i merytorycznych. W zapytaniu prosimy zamieścić:

  • tematykę szkolenia
  • cele szkolenia lub zdiagnozowany problem
  • dane teleadresowe placówki
  • dane osoby kontaktowej
  • preferowany termin/okres realizacji
  • preferowaną godzinę rozpoczęcia zajęć
  • przewidywaną liczbę uczestników
  • preferowaną formę szkolenia (zdalne/stacjonarne)
  • nazwę platformy online, z której Państwo już korzystali