Kontakt w sprawie szkoleń zamkniętych:
Ośrodek Szkoleniowy Instytutu oferuje szeroki zakres tematyczny szkoleń.
Nasi eksperci (praktycy z wieloletnim doświadczeniem w pracy w oświacie) są w stanie zrealizować je praktycznie w dowolnym,
uzgodnionym z Państwem terminie i miejscu w kraju (w formule stacjonarnej lub zdalnej - jako warsztat lub webinar).
- Ocena funkcjonalna ucznia z wykorzystaniem narzędzi KSzOF i ICF w planowaniu pracy edukacyjno-terapeutycznej
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w pracy nauczyciela
- Bezpieczne poruszanie się w sieci. Jak rozpoznać medialne zagrożenia w internecie dla nauczyciela, dzieci i młodzieży
- Chcesz mieć rację czy relację - czyli o porozumieniu bez przemocy w budowaniu współpracy z rodzicami
- Diagnoza i ocena funkcjonalna
- Dobrostan uczniów. Jak budować odporność psychiczną u dzieci i młodzieży?
- Izolacja społeczna, F.O.M.O. oraz przemoc rówieśnicza w zaburzeniach neurorozwojowych, czyli o stanach lękowych w przedszkolu, szkole i placówkach
wychowawczych. Profilaktyka, interwencja a przeciwdziałanie
- Jak budować przymierze z rodzicami w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży? Szkolenie warsztatowe w oparciu o praktyczne przykłady
- Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej
- Lepiej wcześniej niż później - profilaktyka przemocy rówieśniczej
- Metody aktywizujące w dydaktyce
- Ocenianie kształtujące i skuteczna informacja zwrotna
- Praca metodą projektu
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej w aspekcie rozwojowym i rola wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży w kryzysie
- Promowanie oceniania kształtującego w celu wzmacniania poczucia sprawczości i budowania zaangażowania wśród uczniów i uczennic
- Przyjazna i bezpieczna szkoła. Jak zapobiegać przemocy i wykluczeniu w klasie/ szkole?
- Rozpoznawanie i wsparcie problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole (4 K - kreatywność, krytyczne myślenie, komunikacja, kooperacja)
- Standardy Ochrony Małoletnich w praktyce
- Stop przemocy rówieśniczej - metoda "wspólnej sprawy" i metoda "bez obwiniania" jako element reagowania na przemoc wśród uczniów i uczennic
- Środowisko szkolne sprzyjające uczeniu się- jak pomóc uczniom się uczyć. Rola mnemotechnik w zapamiętywaniu i uczeniu się treści szkolnych
- Uczeń agresywny
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami w szkole - zadania nauczyciela
- Wsparcie zdrowia psychicznego uczniów
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucie sprawczości ucznia - jak wzmacniać samodzielnośc i zaangażowanie uczniów i uczennic?
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i stresowi w pracy
- Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Jak wspierać uczniów i uczennice w ich codziennym funkcjonowaniu?
- Asertywny nauczyciel - jak troszcząc się o siebie troszczyć się o innych
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole – zadania i obowiązki oraz odpowiedzialność dyrektora i nauczyciela, procedury w sytuacjach kryzysowych
- Coaching w szkole. Co naprawdę zależy od ciebie?
- Depresja u dzieci i młodzieży. Kiedy i jak reagować? Na co zwrócić uwagę? Jak wspierać ucznia z depresją? Praktyczny poradnik dla nauczyciela
- Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? Metoda konstrukcyjnej konfrontacji
- Jak zadbać o siebie i rozmówcę w trakcie trudnej rozmowy - skuteczne techniki komunikacyjne
- Kinoterapia - wykorzystanie filmów fabularnych na lekcjach wychowawczych
- Marketingowe spojrzenie na szkołę, czyli promocja szkoły, budowanie wizerunku, co wpływa na nabór?
- Mindset - jak nauczyciele mogą wpływać na motywację i samoregulację uczniów
- Neurodydaktyka - wymysł marketingowy czy nowy horyzont dydaktyki?
- Nie taki stres straszny. Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem
- Nowoczesne metody aktywizujące
- Profilaktyka e-uzależnień - czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób o nią właściwie zadbać?
- Samoregulacja emocjonalna i mindfulnes w pracy nauczyciela
- Standardy ochrony małoletnich - analiza przepisów prawa oraz działania w praktyce szkolnej
- Trudny rodzic - jak zamieniać walkę we współpracę?
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - przygotowanie WOPFU iPETU, zgodnie z przepisami prawa oświatowego
- Wychowanie w aspekcie metody Pozytywnej Dyscypliny
- Wykorzystanie metody Dialogu Motywującego we współpracy z uczniem, rodzicem i grupą
Jeżeli będą Państwo zainteresowani naszą ofertą prosimy o
przesłanie wstępnego zapytania o szkolenie (za pomocą poniższego przycisku lub
na adres e-mail). Po
jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem w celu uzgodnienia
szczegółów organizacyjnych i merytorycznych. W zapytaniu prosimy
zamieścić:
- tematykę szkolenia
- cele szkolenia lub zdiagnozowany problem
- dane teleadresowe placówki
- dane osoby kontaktowej
- preferowany termin/okres realizacji
- preferowaną godzinę rozpoczęcia zajęć
- przewidywaną liczbę uczestników
- preferowaną formę szkolenia (zdalne/stacjonarne)
- nazwę platformy online, z której Państwo już korzystali
Copyright ©
Instytut Badań w Oświacie 2002-2025