Kontakt w sprawie szkoleń zamkniętych:
Zachęcamy do przesyłania do nas nie tylko zamówień na realizację szkolenia, ale
również informacji o zaobserwowanych problemach lub celach, które
chcieliby Państwo osiągnąć za pomocą szkoleń. Informacje takie są
bezcenne dla naszych wykładowców. Dzięki nim będą mogli zmodyfikować
przekazywane treści i dostosować je precyzyjnie do potrzeb konkretnej grupy
odbiorców.
Ośrodek Szkoleniowy Instytutu oferuje szeroki zakres takich szkoleń.
Nasi eksperci, praktycy z wieloletnim doświadczeniem w oświacie, są w stanie zrealizować je praktycznie w dowolnym miejscu w
kraju (w formule stacjonarnej lub zdalnej - jako warsztat lub webinar).
Obszerny wybór referencji wystawionych przez uczestników naszych szkoleń znajdą Państwo tutaj.
- Agresja dzieci i młodzieży. Psychopedagogiczne i prawne przeciwdziałania zachowaniom niebezpiecznym
- Anoreksja - moja przyjaciółka, czyli o zaburzeniach odżywiania u dzieci i młodzieży nasilonych przez pandemię
- Bezpieczeństwo psychologiczne w klasie. Czego potrzebują uczniowie, żeby ucząc się, czuć się dobrze (ze sobą i z innymi)?
- Bez konfliktów się nie da. Jak reagować na sytuacje konfliktowe w szkole?
- Budowanie zintegrowanego zespołu klasowego
- Cyfrowe zagrożenia i uzależnienia, korzystanie z mediów społecznościowych, fonoholizm
- Depresja u dzieci i młodzieży. Kiedy i jak reagować? Na co zwrócić uwagę? Jak wspierać ucznia z depresją? Praktyczny poradnik dla nauczyciela
- Depresja uczniów jako skutek przeżywanych traum we wczesnym dzieciństwie a zachowania autodestrukcyjne - samookaleczenia, samobójstwa
- Dobrostan nauczycieli. Jak zadbać o siebie w trudnych czasach?
- Jak działać efektywnie i bez wysiłku? Kształtowanie konstruktywnych nawyków
- Jak pandemia zmieniła ucznia? Aktualne wyzwania dla wychowawców i pedagogów szkolnych
- Jak radzić sobie z hejtem i jawną nieżyczliwością?
- Jak radzić sobie z emocjami (własnymi, uczniów i ich rodziców) w czasie kryzysu?
- Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? Metoda konstrukcyjnej konfrontacji
- Jak słuchać, żeby zrozumieć - techniki aktywnego słuchania
- Jak stawiać sobie realne cele i kształtować nowe nawyki?
- Jak wspierać rodziców po pandemii?
- Jak zadawać sobie i uczniom inspirujące pytania
- Jak zadbać o cyfrową higienę? Profilaktyka e-uzależnień
- Jak zadbać o siebie i rozmówcę w trakcie trudnej rozmowy - skuteczne techniki komunikacyjne
- Kompetencje XXI wieku. Koncepcja 4K w szkole
- Mindset - jak nauczyciele mogą wpływać na motywację i samoregulację uczniów
- Myślenie krytyczne w edukacji – jak i po co je kształtować?
- Narzędzia coachingowe w oświacie
- (Nie)ocenieni - jak ocenianie uczniów niszczy ich motywację, samoocenę i relacje w klasie
- O co Ci chodzi? - efektywna komunikacja na czterech płaszczyznach
- Ocena funkcjonalna i skrining rozwojowy w nowym modelu wsparcia w pracy psychologiczno-pedagogicznej
- Ocenianie z uwzględnieniem dostosowania wymagań edukacyjnych uczniów z uwagi na rodzaj niepełnosprawności i specyficzne trudności w uczeniu się
- Odporność psychiczna. Jak nauczyciele mogą pomóc budować wewnętrzną siłę ucznia?
- Osoby z dysforią płciowa w szkole - co nauczyciele powinni wiedzieć
- Porządek i Harmonia – praca nad dyscypliną w szkole
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych - dostosowanie wymagań edukacyjnych z uwzględnieniem różnych rodzajów niepełnosprawności
- Przemoc w rodzinie czy przemoc domowa? Zmiany w uregulowaniach dotyczących udzielania pomocy dzieciom dotkniętym przemocą i ich konsekwencje dla oświaty
- Psychologiczne aspekty pracy dydaktyczno - wychowawczej z uczniem – cudzoziemcem w klasie mieszanej. Problemy, wyzwania, praktyczne rozwiązania
- Seksualność dzieci i młodzieży. Różnorodność, normy, dysfunkcje i przestępczość seksualna w kontekście standardów ochrony małoletnich
- Skuteczna komunikacja z uczniem i rodzicem w szkole
- Skuteczne prowadzenie klasy - interwencje nauczyciela w sytuacji łamania zasad przez uczniów
- Stany depresyjne, autoagresja i próby samobójcze. Interweniowanie oraz profilaktyka psychopedagogiczna w świetle odpowiedzialności prawnej
- Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole – praktyczny poradnik dla nauczyciela
- Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży w ujęciu zjawiskowym, prawnym i profilaktycznym
- Wsparcie ucznia z problememami z identyfikacją tożsamości płciowej
- Wychowanie w aspekcie metody pozytywnej dyscypliny
- Wykorzystanie metody Dialogu Motywującego we współpracy z uczniem, rodzicem i grupą
- Współpraca z rodzicami uczniów sprawiającymi trudności wychowawcze lub wymagających specjalnego kształcenia oraz wychowania
- Wychowanie przy ekranie - dlaczego higiena cyfrowa jest konieczna do zdrowego funkcjonowania we współczesnym świecie?
- Agresja u dziecka przedszkolnego (etiologia, przejawy, sposoby radzenia sobie z agresją, współpraca z rodzicami)
- Aktywizujące metody nauczania a motywowania do nauki
- Asertywny nauczyciel - jak troszczyć się o siebie, troszcząc się o innych
- Budowanie autorytetu nauczyciela. Kreowanie wizerunku i oddziaływanie wychowawcze zwiększające szacunek uczniów
- Budowanie relacji z uczniami przez internet
- Budowanie społeczności rówieśniczej w oparciu o model potrzeb i wartości z wykorzystaniem programów wsparcia rówieśniczego
- Budowanie zespołu. Praca w zespole jako podstawowy warunek osiągania sukcesu pedagogicznego
- Cyberprzemoc – problem przemocy rówieśniczej
- Cyfrowe zagrożenia i uzależnienia. Korzystanie z mediów społecznościowych. Bezpieczeństwo w sieci
- Depresja jest bolesna – jak pomagać nastolatkom cierpiącym na zaburzenia nastroju
- Dialog w szkole – krok dalej niż komunikacja
- Efektywna praca w grupie. Jak motywować, moderować i wspierać rozwój zespołu?
- Efektywne prezentacje, wystąpienia publiczne i komunikacja perswazyjna
- Film fabularny w edukacji, profilaktyce i terapii - jak oglądać trudne filmy z uczniami
- Fonoholizm - nałogowe korzystanie ze smartfonów jako przejaw e-uzależnienia. Nowe wyzwanie dla szkolnej profilaktyki uzależnień
- Jak budować poczucie własnej wartości ucznia?
- Jak radzić sobie z absencją uczniów?
- Jak radzić sobie z hejtem i jawną nieżyczliwością?
- Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? – metoda konstruktywnej konfrontacji
- Jak rozmawiać z rodzicami o problemach dziecka/ucznia?
- Jak wspierać dzieci przez telefon lub internet – specyficzne umiejętności w kontakcie zdalnym
- Kinoterapia - wykorzystanie filmów fabularnych na lekcjach wychowawczych
- Kompetencje coachingowe nauczyciela rozwijające potencjał uczniów
- Kompetencje skutecznego wychowawcy w sytuacji zdalnego kontaktu z klasą
- Komunikacja i perswazja w procesie budowania wizerunku
- Komunikacja w sytuacjach trudnych – jak radzić sobie z rozmówcami, którzy sprawiają kłopoty?
- Komunikacja w szkole w kontekście Analizy Transakcyjnej - gry psychologiczne uczniów, nauczycieli i rodziców
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w sytuacji kryzysowej w szkole
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych
- Mistrzowskie prezentacje i wystąpienia publiczne – jak przemawiać na forum i osiągać cele
- Modyfikacja trudnych zachowań uczniów z zastosowaniem technik behawioralnych
- Motywowanie uczniów bez "kija i marchewki"
- Motywowanie uczniów do nauki
- Mój uczeń nie zna polskiego, czyli dziecko cudzoziemskie/reemigrantów w polskiej szkole
- Najpierw rzeczy najważniejsze. Jak efektywnie zarządzać sobą w czasie i… mieć czas?
- Nauczyciel coachem – jak inspirować i wspierać rozwój kompetencji uczniów
- Neurodydaktyka - wymysł marketingowy czy nowy horyzont dydaktyki?
- Nie taki stres straszny. Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem
- Nowoczesne media - co nauczyciel powinien wiedzieć o agresji elektronicznej wśród dzieci i młodzieży
- Praca z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualne w stopniu umiarkowanym
- Praca z uczniem w okresie dojrzewania
- Praca z uczniem zagrożonym wykluczeniem
- Profilaktyka agresji i przemocy w szkole/placówce oświatowej
- Profilaktyka zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży. Anoreksja i bulimia, otyłość
- Profilaktyka zachowań samobójczych, autoagresji i zaburzeń emocjonalnych uczniów
- Prowadzenie zebrań i procesy grupowego podejmowania decyzji – jak organizować i wspierać pracę zespołu
- Przeciwdziałanie uzależnieniom: działalność wychowawcza, edukacyjna, informacyjna i profilaktyczna w szkole
- Przemoc i mobbing w szkole – jak zapobiegać grupowym zachowaniom agresywnym w szkole
- Psychologiczne aspekty żywienia, nadwagi i otyłości dzieci i młodzieży
- (Re)integracja zespołu klasowego i kształtowanie relacji między uczniami po powrocie do kontaktów bezpośrednich w klasie
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne - jak rozwiązywać szkolne konflikty z pożytkiem dla wszystkich
- Samookaleczenia i zachowania samobójcze – młodzieżowa moda czy wołanie o pomoc? Rozpoznawania zagrożeń i sposoby wsparcia
- Samoregulacja emocjonalna i mindfullness w pracy nauczyciela
- Skuteczna komunikacja z uczniem i rodzicem w szkole/placówce oświatowej
- Skuteczność dydaktyczna nauczyciela, czyli jak się inspirować i rozbudzić na nowo pasję nauczania
- Starsi uczniowie w szkołach podstawowych, młodsi uczniowie w szkołach ponadpodstawowych - problemy, nowe wyzwania w pracy wychowawczej i dydaktycznej
- Superwizja psychologiczna pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem i klasą
- Świadoma komunikacja w szkole – jak się komunikować, by osiągać cele
- Trudny rodzic w szkole – jak zamienić walkę we współpracę
- Uczeń trudny czy zagubiony nauczyciel? Na czym bazować, jak planować działania wychowawcze, gdzie szukać wsparcia, jak rozwiązywać problemy?
- Uczeń z autyzmem, zespołem Aspergera w przedszkolu/szkole podstawowej i ponadpodstawowej
- Wsparcie ucznia z objawami lękowymi
- Współczesna młodzież wobec zagrożeń cywilizacyjnych
- Wyniki egzaminów zewnętrznych podstawą do wprowadzenia zmian w pracy zespołowej i indywidualnej nauczycieli
- Zachowania opozycyjno-buntownicze ucznia w szkole - sposoby reagowania, metody pracy, podejmowanie działań
- Zagrożenie wczesnej adolescencji
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli i stresowi w pracy
- Zastosowanie technik behawioralnych w pracy z uczniem o zaburzonym zachowaniu
- Zdalne lekcje mogą być ciekawe! Sprawdzone metody, narzędzia, techniki
- Awans zawodowy nauczycieli
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole – zadania i obowiązki oraz odpowiedzialność dyrektora i nauczyciela, procedury w sytuacjach kryzysowych
- Edukacja włączająca w szkole - rozwiązania praktyczne
- Ocena pracy nauczyciela i dyrektora szkoły
- Odpowiedzialność prawna nieletnich w zakresie nowych uregulowań prawnych w praktyce szkolnej
- Opracowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
- Pedagog specjalny w szkole ogólnodostępnej
- Podstawa programowa a kształtowanie kompetencji kluczowych
- Praca z uczniem o specyficznych umiejętnościach uczenia się - dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia - dostosowanie wymagań edukacyjnych zgodnie z przepisami prawa oświatowego
- Prawne i praktyczne aspekty oceniania. Ocenianie w statucie szkoły
- Prawne i psycho-pedagogiczne aspekty organizacji wyjść oraz wycieczek szkolnych w świetle aktualnych zmian w zakresie odpowiedzialności nieletnich
- Prawne i psychologiczno-pedagogiczne trudności w realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych w systemie oświaty
- Procedura Niebieskiej Karty w ramach standardów ochrony małoletnich
- Przepisy i procedury w SOW i SOSW
- Standardy ochrony małoletnich - analiza przepisów prawa i działania praktyczne
- Stosowanie procedur interwencyjnych i kryzysowych w SOW i SOSW
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej – najnowsze przepisy prawa oświatowego
- Zmiany przepisów w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Aktualizacja statutu szkoły w świetle orzecznictwa sądowego
- Doradztwo zawodowe w szkole
- Ewaluacja jako narzędzie do autentycznego podnoszenia jakości pracy nauczyciela, wychowawcy, szkoły
- Jak oceniać, aby motywować uczniów do nauki?
- Kontrola zarządcza dla nauczycieli
- Kształcenie hybrydowe i na odległość. Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczycieli
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych
- Marketingowe spojrzenie na szkołę, czyli promocja szkoły, budowanie wizerunku, co wpływa na nabór
- Nowatorstwo i innowacje w szkole
- Ocenianie kształtujące na każdym etapie kształcenia jako narzędzie pogłębiające u uczniów świadomość procesu uczenia się
- Ochrona danych osobowych w szkole (RODO)
- Odpowiedzialność dyscyplinarna i prawna dyrektora i nauczyciela, czyli co zrobić aby uniknąć kłopotów?
- Optymalizacja procesu uczenia się
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Aspekty prawne w pracy dyrektora przedszkola/szkoły
- Organizacja pracy psychologiczno-pedagogicznej (w tym praca pedagoga szkolnego i system współpracy z innymi nauczycielami)
- Organizacja zajęć, imprez , wycieczek i wyjść grupowych w nowym roku szkolnym oraz odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczniów w świetle nowych przepisów
- Pomiar dydaktyczny
- Prawa i obowiązki nauczycieli i szkoły wobec agresji uczniów
- Prawo oświatowe dla nauczycieli - rola, funkcja i odpowiedzialność prawna nauczycieli
- Rodzice w szkole - problemy, kompetencje, zadania, uprawnienia, rozwiązania organizacyjne
- Rozwijanie kompetencji czytelniczych na wszystkich etapach kształcenia - aktywizujące metody pracy z książką wśród dzieci i młodzieży
- Udostępnianie informacji publicznej
- Wewnątrzszkolny system prawny
- Wokół praw dziecka i ucznia
- Wykorzystanie wniosków z analizy efektywności kształcenia, z uwzględnieniem badań wewnątrzszkolnych i wyników egzaminów zewnętrznych, do podnoszenia jakości pracy szkoły
- Zagrożenie terrorystyczne w szkołach i placówkach oświatowych - procedury i odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa uczniów
- Zdążyć za dzieckiem – doskonalenie się szansą i obowiązkiem nauczyciela i szkoły
Jeżeli będą Państwo zainteresowani naszą ofertą prosimy o
przesłanie wstępnego zapytania o szkolenie (za pomocą poniższego przycisku lub
na adres e-mail). Po
jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem w celu uzgodnienia
szczegółów organizacyjnych i merytorycznych. W zapytaniu prosimy
zamieścić:
- tematykę szkolenia
- cele szkolenia lub zdiagnozowany problem
- dane teleadresowe placówki
- dane osoby kontaktowej
- preferowany termin/okres realizacji
- preferowaną godzinę rozpoczęcia zajęć
- przewidywaną liczbę uczestników
- preferowaną formę szkolenia (zdalne/stacjonarne)
- nazwę platformy online, z której Państwo już korzystali
Copyright ©
Instytut Badań w Oświacie 2002-2024