Terminarz szkoleń otwartych

Warsztaty online: Jak radzić sobie z emocjami (własnymi, uczniów i ich rodziców) w czasie kryzysu?

Po kilku tygodniach funkcjonowania szkół w nowych warunkach udało nam się zebrać wiedzę i opinie niezbędne do tego, by przygotować pierwsze WARSZTATY ONLINE poświęcone wsparciu szkół w obecnej, zdecydowanie nietypowej sytuacji. Na początek proponujemy Państwu, to co w naszej ocenie jest dziś najważniejsze – pracę nad emocjami własnymi, rodziców i uczniów.

Dziesiątki rozmów, które odbyliśmy z dyrektorami, nauczycielami i rodzicami utwierdzają nas w przekonaniu, że jest to źródło kluczowych kłopotów w szkołach. Dopiero po uświadomieniu sobie i zaakceptowaniu własnych emocji, da się rozwiązywać problemy techniczne, a także podejmować niezbędną refleksję nad celami i metodami nauczania.

Zajęcia, w małych, ok. 15 os. grupach, poprowadzi Dawid Bałutowski.

  • Podobne szkolenie może zostać zrealizowane także w formule zamkniętej (dla rady pedagogicznej lub na zlecenie organu prowadzącego).
  • W przypadku zainteresowania takim rozwiązaniem prosimy o kontakt z naszym biurem

Cele:

  • Wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia pozwalające udzielać wsparcia sobie, uczniom i ich rodzicom w sytuacjach trudnych
  • Podniesienie dobrostanu uczestników poprzez nauczenie zdrowego wentylowania emocji
  • Poznanie narzędzi budowania pozytywnych relacji w sytuacjach trudnych
  • Poznanie technik konstruktywnego wyrażania emocji i przyjmowania emocji innych osób.
  • Redukcja stresu wywołanego trudną sytuacją

Adresaci:

  • dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół i placówek oświatowych
  • wszyscy zainteresowani powyższą tematyką

Program:

  • Czym są i po co nam emocje?
  • Reakcja na kryzys
  • Niekonstruktywne sposoby (nie)radzenia sobie z emocjami
  • Zdrowe zarządzanie emocjami na 3 poziomach - poznawczym, behawioralnym i relacyjnym
  • Konstruktywne wyrażanie emocji - komunikat JA
  • Jak reagować, kiedy inni wyrażają przy nas trudne emocje - odzwierciedlanie, walidacja, zamiana ocen na potrzeby
  • Budowanie pozytywnych relacji poprzez empatię i "głaski"

Prowadzący:

  • Dawid Bałutowski - psycholog, certyfikowany trener biznesu i umiejętności interpersonalnych, coach; od 2004 roku z uczy m. in. pracowników oświaty jak się lepiej komunikować w pracy i życiu osobistym; od 2007 roku współpracuje stale z Instytutem Badań w Oświacie; do 2020 roku spędził na salach szkoleniowych ponad 10 000 godzin; specjalizuje się w tematach komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów, wystąpień publicznych, szkoleń menadżerskich i trenerskich; prowadzi autorską Szkołę Trenerów Biznesu i Rozwoju Osobistego BCB; właściciel marki Skillset Dawid Bałutowski i współwłaściciel BCB Szkolenia Coaching; autor wielu autorskich programów rozwojowych, w tym projektu „8 filarów mądrego życia”; autor książek: „Jak oglądać filmy z młodzieżą. Film fabularny w psychoedukacji, terapii, profilaktyce”, "O co Ci chodzi? Praktyczny przewodnik po komunikacji interpersonalnej".

Zgłoszenia

Aby zgłosić swój udział w szkoleniu, należy wypełnić i wysłać odpowiedni formularz zgłoszeniowy (dostępny w kolumnie Zgłoszenie w poniższej tabelce).

Płatność przelewem, zgodnie z warunkami podanymi w fakturze, która zostanie dostarczona listem elektronicznym przed/w trakcie (szkolenia stacjonarne) lub po szkoleniu (szkolenia online).

MiejsceTerminCenaZgłoszenie
Online 8
Online 8
2 czerwca 2020
18:00-20:15
100 zł brutto
100 zł netto
Wypełnij formularz

Uwagi:

  • Cena szkolenia obejmuje: udział w warsztatach online (na platformie ZOOM), dostęp do materiałów szkoleniowych, niezbędną pomoc techniczną.
  • Przyjęcie zgłoszenia potwierdzamy wyłącznie listem elektronicznym. Na podany przy zgłoszeniu adres otrzymają Państwo link i hasło do udziału w szkoleniu. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.
  • W przypadku nieotrzymania takiego potwierdzenia (max. na 1 dzień przed szkoleniem) prosimy koniecznie o kontakt z naszym biurem oraz sprawdzenie folderu ze spamem w Państwa programie pocztowym.
  • Wymagania techniczne: komputer, dostęp do Internetu, słuchawki (pozwalają uniknąć dokuczliwych odbić i zniekształcenia dźwięku), kamera (może być ta wbudowana w laptopie lub zewnętrzna).
  • Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy, nie webinarowy, tzn. niezbędne będą: włączenie kamer przez wszystkich uczestników, obecność podczas całych zajęć, zadbanie o brak hałasu, elementów dekoncentrujących w pokoju, odpowiednie tło oraz wyłączenie programów blokujących transmisję obrazu i dźwięku online, wyskakujących okienek itp.
  • Nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne problemy techniczne podczas szkolenia spowodowane stanem technicznym sprzętu komputerowego i oprogramowania po stronie uczestnika (z naszego doświadczenia wynika, że w większości przypadków rozwiązaniem jest skorzystanie z innego komputera).
  • W przypadku problemów z bezpośrednim zalogowaniem się z przesłanego linka z dostępem do szkolenia prosimy o skorzystanie z poniższej instrukcji pierwszego użycia programu ZOOM.
  • Wszyscy uczestnicy otrzymają (pocztą tradycyjną) zaświadczenie o uczestnictwie wystawione przez Ośrodek Szkoleniowy Instytutu Badań w Oświacie (placówkę doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnopolskim, akredytowaną przez Dolnośląskie Kuratorium Oświaty).

Instrukcja pierwszego użycia programu ZOOM:

  • Prosimy wejść na stronę - https://zoom.us/download#client_4meeting
  • Ściągnąć i zainstalować - Zoom Client for Meetings (pierwsza opcja, na samej górze)
  • Nie wcześniej niż na ok. 10 min. przed początkiem szkolenia w oknie programu (Zoom Cloud Meetings) kliknąć Join a Meeting
  • W górne okienko wkleić adres przesłanego linku, w dolne wpisać swoje imię/nazwisko/nick
  • Zostawić zaznaczone: Remember my name for future meetings
  • NIE ZAZNACZAĆ: Do not connect to audio oraz Turn off my video
  • Wpisać przesłane hasło i kliknąć Join Meeting
  • Znajdą się Państwo w Poczekalni oraz otrzymają komunikat powitalny. Szkolenie rozpocznie się każdorazowo punktualnie o podanej godzinie

Zapraszamy także do zapoznania się z:


 
Centrala: ul. M. Reja 13/15, 81-874 Sopot tel. 58 555 73 00 faks 58 555 73 02 e-mail: ibo(at)ibo.edu.pl